Tiksli ar suminė prekių apskaita?

Yra du būdai kaip galite apskaityti prekes, kiekvienas su savo privalumais ir trūkumais:

SUMINĖ PREKIŲ APSKAITA

Pliusai:

  • Buhalterinė apskaita kainuos mažiau.
  • Vedant prekių pirkimo sąskaitas į sistemą, nereikės detalizuoti - bus galima įvesti vieną galutinę sumą.
  • Galėsite parduoti prekes, kurių pirkimo sąskaitos dar nėra įvestos į apskaitą.
  • Nereikės daryti prekių nurašymo aktų, jei dalį prekių dovanosite, pasimes ar bus brokuotų. Tik inventorizaciją ne rečiau nei kartą per metus.

Minusai:

  • Apskaitos sistemoje nematysite prekių likučių. Realius prekių likučius galėsite sekti kitur (pvz. excelyje, el. parduotuvėje ar fiziškai), o buhalterinius likučius sužinosite pasidarę inventorizaciją metų gale. Inventorizacija metų gale yra būtina vedant tiek tikslią, tiek suminę apskaitą.
  • Apskaitos sistemoje nematysite tikslios kiekvienos prekės savikanos. Jei prekių kainos labai skiriasi, sistemos automatiškai generuojamos mėnesinės pelno/nuostolio ataskaitos gali būti netikslios. Buhalterio sudarytos ataskaitos bus tikslios.

TIKSLI PREKIŲ APSKAITA

Pliusai:

  • Apskaitos sistemoje pastoviai matysite tikslius kiekvienos prekės likučius ir savikainas.
  • Apskaitos sistemos automatiškai generuojamos mėnesinės pelno/nuostolio ataskaitos bus tikslios.

Minusai:

  • Buhalterinė apskaita kainuos brangiau.
  • Į apskaitos sistemą turėsite vesti kiekvieną prekę tiksliai, nurodant modelį, pavadinimą, kiekį, pirkimo kainą ir pan., net jei tai bus smulkmenos, pvz. veržlės. Apskaitos sistemoje kiekviena prekė bus įvesta atskirai.
  • Negalėsite parduoti prekių, kurių pirkimo sąskaitos dar nėra įvestos į apskaitą.
  • Reikės daryti prekių nurašymo aktus, jei dalį prekių dovanosite, ko trūks ar bus brokuotų.

Teisės aktai leidžia vesti nuolat arba periodiškai apskaitomų atsargų apskaitą. Tačiau vedant periodiškai (suminiu būdu) reikia turėti dokumentus, kurie įrodytų, jog tos prekės, atsargos buvo tikrai parduotos, sunaudotos. Prekių peracijos fiksuojamos dokumentais, kurie ir patvirtins VMI, kad medžiagos buvo sunaudotos produkcijai pagaminti, arba prekės buvo parduotos ir už tai buvo gautos pajamos. Tokie dokumentai yra prekių pardavimo sąskaitos, prekių nurašymo aktai ir pan.

Pradedant veiklą rekomenduojama pasirinkti suminę apskaitą, nes ji daug pigesnė, paprastesnė ir patogesnė. Vėliau visada galima pereiti prie tikslios apskaitos ir atvirkščiai.