Mokesčių ir įstatymų naujovės nuo 2026 metų

Patvirtinti darbo užmokesčio pasikeitimai nuo 2026 m. sausio 1 d.:

1. Minimalus atlyginimas „ant popieriaus“ bus 1153 Eur per mėnesį arba 7,05 Eur už valandą (buvo 1038 Eur arba 6,35 Eur). Darbuotojo, kuris taiko NPD ir nekaupia pensijos, atlyginimas į rankas sieks 846,96 Eur. Mokant mažiau ir, jei nedirbama kitur, Sodros mokesčiai bus skaičiuojami nuo naujos minimalios algos (MMA).

2. Atlyginimas, nuo kurio bus neapmokestinami komandiruočių dienpinigiai, bus 1902,45 Eur už mėn. arba 11,63 Eur už valandą (buvo 1712,70 Eur arba 10,48 Eur).

Kiti svarbūs mokesčių pasikeitimai:

1. Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokos didėja iki 80,48 Eur (buvo 72,45 Eur).

2. Didėja pelno mokesčio tarifai – vietoj 6 proc. bus taikomas 7 proc. tarifas, vietoj 16 proc. – 17 proc. tarifas. Nauji tarifai bus taikomi apskaičiuojant 2026 metų pelno mokestį, už 2025 metus vis dar bus taikomi senieji tarifai. Vertinant, ar galima už 2026 metus pritaikyti lengvatinį 7 proc. pelno mokesčio tarifą, nebebus vertinamas vidutinis darbuotojų skaičius įmonėje.

3. Atnaujintas lengvatinio 0 proc. pelno mokesčio tarifo taikymas naujai įsteigtoms įmonėms. Nuo 2026 m. sausio 1 d. įmonės 0 proc. pelno mokesčio tarifą galės taikyti už du pirmus mokestinius laikotarpius. Šia lengvata pasinaudoti galės ir 2025 metais įsteigtos įmonės, atitinkančios papildomas sąlygas.

4. Įvedami progresiniai GPM tarifai visoms gyventojų pajamoms: 15 proc., 20 proc., 25 proc. ir 32 proc.

1) 20 proc. tarifas bus taikomas apmokestinamosioms pajamoms iki 36 VDU per metus (2026 m. 36 VDU sieks 83 237,40 Eur).
2) 25 proc. tarifas bus taikomas apmokestinamosioms pajamoms nuo 36 VDU iki 60 VDU per metus (2026 m. 60 VDU sieks 138 729 Eur).
3) 32 proc. tarifas bus taikomas apmokestinamosioms pajamoms nuo 60 VDU per metus.

Į metines apmokestinamąsias pajamas, nustatant GPM tarifą (20 proc., 25 proc., 32 proc.), įskaičiuojamos:

  • pajamos iš darbo santykių;
  • pajamos natūra (įskaitant transporto priemonės naudojimą);
  • dovanos, kurių vertė viršija 200 Eur;
  • automobilio, nekilnojamojo ar kito turto nuomos pajamos, viršijančios 12 VDU;
  • apmokestinami dienpinigiai;
  • pajamos iš individualios veiklos pagal pažymą;
  • autoriniai atlyginimai iš darbdavio;
  • MB vadovo, kuris nėra tos MB narys, pajamos už vadovavimo veiklą;
  • MB vadovo, kuris yra tos MB narys, pajamos, viršijančios 12 VDU;
  • ne individualios veiklos pajamos už atliekų pardavimą;
  • metinė pajamų, gautų vykdant individualią veiklą su verslo liudijimu, dalis, viršijanti 50 000 Eur.

15 proc. tarifas iki 12 VDU (2026 m. 12 VDU sieks 27 745,80 Eur) per metus bus taikomas šioms apmokestinamosioms pajamoms:

  • MB vadovo, kuris yra ir MB narys, pajamoms už vadovavimo veiklą;
  • automobilio, nekilnojamojo ar kito turto nuomos pajamoms.

15 proc. GPM tarifas vis dar išlieka pajamoms iš paskirstytojo pelno (dividendams).

SVARBU! Tie darbuotojai, kuriems progresiniai GPM tarifai gali būti aktualūs, t. y. kurių pajamos per metus gali viršyti 36 VDU, privalo pateikti prašymą taikyti progresinius GPM tarifus. Jei darbuotojas tokio prašymo nepateikia, progresinio GPM tarifo taikyti nebus galima.
Taip pat aktualu tai, kad skaičiuojamos tik to paties darbdavio išmokėtos ir planuojamos išmokėti sumos. Jei darbuotojo 36 VDU ir daugiau siekiančios pajamos gaunamos sumuojant per kelias darbovietes – tokiu atveju progresinių GPM tarifų kiekvienoje darbovietėje atskirai taikyti nebus galima.

5. Nuo 2026 m. sausio 1 d. papildomo (savanoriškojo) sveikatos draudimo įmokoms bus taikoma tik 350 Eur per metus GPM lengvata, o bendra šių įmokų suma, sudėjus jas su gyvybės draudimo ir pensijų fondų įmokomis, negalės viršyti 25 proc. darbuotojo metinio darbo užmokesčio.

6. Keičiasi lengvatiniai PVM tarifai:

  • spausdintoms ir elektroninėms knygoms bei spausdintiems ir elektroniniams neperiodiniams informaciniams leidiniams bus taikomas 5 proc. PVM tarifas;
  • apgyvendinimo paslaugoms bus taikomas 12 proc. PVM tarifas.

7. Nuo 2026 m. sausio 1 d. akcizais bus apmokestinami iš ES įmonės įsivežami saldinti gėrimai, importuojami saldinti gėrimai, pagaminti saldinti gėrimai bei Lietuvoje įsigyti saldinti gėrimai, jeigu už juos nebuvo sumokėti akcizai.

Komandiruočių ir dienpinigių pokyčiai nuo 2026 m. spalio 1 d.

Informuojame apie komandiruočių bei dienpinigių skaičiavimo tvarkos pokyčius nuo 2026 m. spalio 1 d.

Darbo apmokėjimo sistemų pokyčiai

Informuojame apie darbo apmokėjimo sistemų pokyčius.

PVM įstatymo pakeitimai nuo 2025 m. gegužės 1 d. NE PVM mokėtojams

Informuojame apie PVM įstatymo pokyčius nuo 2025 m. gegužės 1 d.

Tvarka dėl vienkartinių plastikinių maisto ir gėrimų pakuočių dalijimo ir pardavimo

Informuojame apie atnaujintą tvarką dėl vienkartinių plastikinių maisto ir gėrimų pakuočių dalijimo ir pardavimo.