PVM įstatymo pakeitimai nuo 2025 m. gegužės 1 d. NE PVM mokėtojams

Informuojame, kad nuo 2025 m. gegužės 1 d. įsigalios svarbūs Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) įstatymo pakeitimai, kurie aktualūs ne PVM mokėtojams. Toliau pateikiame pagrindinius pokyčius:

1. Keičiasi PVM ribos skaičiavimo metodas (PVM registracijos riba nesikeičia ir lieka 45 000 Eur). Iki šiol PVM riba buvo skaičiuojama už praėjusius 12 mėnesių, o nuo 2025 m. gegužės 1 d. riba skaičiuojama 2 kalendorinių metų principu. Vadinasi, riba neturi būti viršyta praėjusiais kalendoriniais metais (pvz., 2024 m.) ir nenumatoma jos viršyti einamaisiais kalendoriniais metais (pvz., 2025 m.).

2. Nuo 2025 m. gegužės 1 d. visi Lietuvos apmokestinamieji asmenys (UAB, MB ir kt.) privalės registruotis nestandartiniais PVM mokėtojais, jei bent kartą nuo šios datos:

  • įsigijo paslaugas iš kitų ES valstybių arba trečiųjų šalių apmokestinamųjų asmenų;
  • teikė paslaugas į kitas ES valstybes apmokestinamiesiems asmenims.

Tai taikoma paslaugoms, kurioms nustatyta bendra paslaugų vietos taisyklė pagal PVM įstatymo 13 str. 2 d. 1 p. ir 95 str. 2 d. (taikomas atvirkštinis PVM).


Pavyzdžiai:

  • Teisinės konsultacijos.
  • Vertimo paslaugos.
  • Reklamos paslaugos.
  • Kompiuterinių programų ar duomenų bazių naudojimas.
  • Socialinių tinklų, interneto svetainių paslaugos (reklama, administravimas, inkavimas) (pvz., Meta, Google).
  • Elektroninės prenumeratos (pvz., OpenAI).
  • Darbuotojų nuoma, prekių vežimas tarp ES šalių ir kt.

3. Įsiregistravus nestandartiniu PVM mokėtoju, bus privaloma apskaičiuoti ir sumokėti PVM už įsigytas paslaugas bei deklaruoti šias operacijas specialioje PVM101 deklaracijoje, teikiamoje tik už tą mėnesį, kai atsirado prievolė.

4. Nestandartiniu PVM mokėtoju įsiregistravusi įmonė ir toliau galės neapmokestinti Lietuvoje vykstančių pardavimų PVM, kol nepasieks 45 000 Eur ribos ir neturės teisės į pirkimų PVM atskaitą (įskaitant importo PVM atskaitą).

Jei jūsų įmonė perka arba parduoda prekes ar paslaugas Europos Sąjungoje, iki 2025 m. gegužės pabaigos reikia užsiregistruoti nestandartiniu PVM mokėtoju SVS sistemoje Lietuvoje per Mano VMI.

Daugiau informacijos apie pridėtinės vertės mokesčio naujienas nuo 2025 m. gegužės 1 d.

Komandiruočių ir dienpinigių pokyčiai nuo 2026 m. spalio 1 d.

Informuojame apie komandiruočių bei dienpinigių skaičiavimo tvarkos pokyčius nuo 2026 m. spalio 1 d.

Darbo apmokėjimo sistemų pokyčiai

Informuojame apie darbo apmokėjimo sistemų pokyčius.

Mokesčių ir įstatymų naujovės nuo 2026 metų

Informuojame apie mokesčių ir įstatymų pasikeitimus nuo 2026 m. sausio 1 d.

Tvarka dėl vienkartinių plastikinių maisto ir gėrimų pakuočių dalijimo ir pardavimo

Informuojame apie atnaujintą tvarką dėl vienkartinių plastikinių maisto ir gėrimų pakuočių dalijimo ir pardavimo.