Pokyčiai dėl kasos aparatų naudojimo ir atsiskaitymų grynaisiais pinigais apvalinimo
Nuo 2025 m. gegužės 1 d. nebegalios leidimas priimti grynuosius pinigus išrašant pinigų priėmimo dokumentus. Todėl visoms įmonėms, dirbančioms su grynaisiais, bus privaloma naudoti kasos aparatus, prijungtus prie VMI i.EKA sistemos.
Išimtys dėl kasos aparatų nenaudojimo lieka galioti, jei paslaugos teikiamos ar prekės pristatomos pirkėjų nurodytose vietose (pvz., gyvenamosiose, darbo vietose), dirbama lauko sąlygomis ar sandoriai vyksta tarp ūkio subjektų (su įmonėmis, fiziniais asmenimis, vykdančiais veiklą) – tokiais atvejais kasos aparatai nėra būtini.
Taip pat nuo 2025 m. gegužės 1 d. visos įmonės, naudojančios kasos aparatus, turės užtikrinti, kad pardavimų duomenys būtų perduodami į VMI i.EKA posistemį. Be to, kasos aparatai turi būti pritaikyti naujai funkcijai – centų apvalinimui atsiskaitant grynaisiais.
Apvalinimo taisyklės:
1) kai baigiasi 1 arba 2 euro centais, apvalinama iki 0 centų;
2) kai baigiasi 3 arba 4 euro centais, apvalinama iki 5 centų;
3) kai baigiasi 6 arba 7 euro centais, apvalinama iki 5 centų;
4) kai baigiasi 8 arba 9 euro centais, apvalinama iki 10 centų.
Nebus apvalinama suma, jei krepšelio bendra mokėtina ar grąžintina suma bus iki 5 ct. (pvz., 0,03 Eur).
Apvalinimo dydis turi būti nurodomas čekyje. Jeigu dalis sumos mokama kortele, o likusi – grynaisiais (ir grynieji mokami paskutiniai), apvalinimas taikomas tik grynųjų daliai.
Taip pat atnaujintos kasos pajamų bei išlaidų orderių (KPO ir KIO), pinigų priėmimo ir išdavimo (PPK ir PIK) kvitų išrašymo taisyklės:
- Kvite turi būti aiškiai nurodytos trys sumos: bendra nesuapvalinta, apvalinimo suma ir galutinė suma po apvalinimo.
- Privaloma nurodyti kvitą išrašiusio asmens identifikacinį kodą (įmonės kodą arba individualios veiklos pažymos ar verslo liudijimo numerį).
- Kvitas turi būti pasirašytas nurodant vardą (ar pirmąją raidę) bei pavardę. Pareigų ar vardo nurodyti nebereikia.